Chess, min andra halva

2011-02-07 - 08:22:45
Nu tänkte jag köra första presentationen av ett djur och börjar såklart med min alldelse egna hund Chess. Hon är en Shetland Sheepdog som är föd den 12 feb 2009, och kom hem till mig när hon var 10 veckor. Jag har henne på halvfoder från kenneln Queedy´s (queedys.se).
Jag hade precis flyttat och saknade hund något enormt, då kom Chess eller Queedy´s Joyful Jane  som hon egentligen heter in i mitt liv och hon är en solstråle som förgyller varje dag.
Tillsammans tränar vi lydnad och agility och springer i utställnings ringen någon gång ibland.
Detta är en" once in a liftime" hund, med sin öppna personlighet, älskar allt och alla, gör allt för att vara till lags och är min bästa vän.
Som valp placerade hon sig på alla utställningar, då hon har väldigt fin exteriör, nu ställer vi inte så mycket pågrund av ett par förstora öron, haha larvigt men sant.
I agilityn är hon en riktig raket, och det går riktigt bra, vi har så mål att komma ut på banorna ordentligt under 2011.
Lydnad har vi gjort en officiell start med 1,5 poäng i från ett första pris men vi var nöjda både hon och jag!

Chess är som sagt min andra halva hon är med mig överallt det går, och jag hoppas vi har många härliga år framför oss!
Postat av: Ninni

Hej Lollo och Chess!

Kul att kunna läsa om er lite här. Hoppas ni kommer igång med träning och tävling i vår. Jag håller tummarna.

Kramar Ninni!

2011-02-07 - 15:05:25
URL: http://www.queedys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: