Zigge,

2011-02-09 - 10:15:44

För ungefär precis ett år sedan sa Sara till mig att hon skulle åka och provrida en häst och var det mysig skulle jag få åka och rida den med. Och så blev det på Åtvidabergs ridklubb mötte jag honom första gången, en smal stor brun häst. Jag red en stund i ridhuset och vart kär direkt. En månad senare tog vi hem honom på foder, meningen var att vi skulle ha honom ett år för att sen sälja honom, men ägaren ville sälja honom redan i somras och då köpte Sara honom. Så nu bor han i Grävsätter för en lång tid framöver. Det är inte min häst alltså men jag rider honom, tränar honom och har fått äran att få börja tävla honom i vår.
Målen för Zigge i år är att han ska gå stadig LC,LB och kanske starta någon LA innan året är slut. Han ska hoppas in och gå lite clearrounder med Amanda och även mig såsmåningom kanske.

Zigge som egentligen heter Zairon är ett svenskt halvblod/fullblod född 2006. Han är efter Goldmine xx - Parant. Han är ca 1,70 i mankhöjd men känns inte så stor att rida. Zigge är en mycket personlig häst, som vet vad han vill och även vad han inte vill. Som tur är älskar han att jobba och lära sig nya saker.
Jag hoppas att Zigge och jag har många roliga och utvecklande år framför oss!
Tyvärr har jag inte så många bilder på denna dator så ni får hålla till godo med denna sålänge!

<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: