ridhuset 16/3

2011-03-17 - 12:10:09

vart inget inlägg igår, blogg funkade inte på dagen och när jag kom hem på kvällen och var klar med alla måsten så var klockan alldelse för mycket.

Igår tog vi iallafall med Zigge till ridhuset, han var snäll att lasta både dit och hem,lastade i grimma och grimskaft hemma och träns på vägen hem, duktig pojke!

Red inte så hårt, men han har ju haft en mellan vecka, red honom i skritt, trav och galopp, jobbade med fattningarna och att han inte ska tjura emot något. Flyttade lite i skritt och trav, jobbade med att han ska ta mina ytterhjälper bra och även att jag ska ge honom dem rätt. Han vart riktigt fin efter en stund. Så därför red vi inte så länge. Älskar när han är sådär mjuk i kroppen och munnen. Zigge tänkte även mycket framåt igår vilket var skönt att känna:)

Idag slutar jag tidigt, så kameran ska få följa med ut, bilder kommer ikväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: