Nelson

2011-02-13 - 14:14:00
Nelson, det är en hund jag skulle kunna skriva en hel bok om. Han kom till våran familj när jag var 11 år och hade tjatat om en hund sedan jag var 4 och våran gamla dog.
Men jag var med och hämtade honom en pigg, busig och svart labrador.
Den här hunden är något speciellt han har inte alltid var inte lätt att träna, han gjorde inget som jag ville när jag var mindre, men med åren och många timmars träning gick det sakta framåt. När han var ca 4 år började vi spåra det var något vi båda älskade.
Det mesta som jag kan om hundar, deras mentalitet, träna och tävla, det mesta jag har lärt mig om hundar har Nelson lärt mig, en riktig stjärna.
Nu är Nelson snart 8 år fyllda och bor med min mamma och pappa i Åtvidaberg, men det bandet som vi har mellan oss kommer alltid att finnas där.
Jag älskar denna hund något sjukt mycket!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: