Bett som Zigge rids på

2011-04-04 - 10:32:30
Zigge är väldigt mjuk och fin i munnen, dock var han förut lite unghäst fixig i munnen förut. Vilket gjorde att jag valde ett tredelat bett med fasta ringar. Det rider vi fortfarande på hemma till vardags.


Men nu rider jag på träning och ibland dressyr själv på vanligt tre delat bett med lösa ringar, och det känns ingen skilldnad.Men väljer att rida på det fasta ganska ofta eftersom att det är bra att byta bett.


Jag rider ofta ut på hakamore, på många hästar kan jag känna att de bara "knäpper av nacken" och blir tunga i handen på hakamore. Men Zigge jobbar helt ärligt på det och bär sig själv. Jag upplever också att han blir känsligare för bettet när jag rider utan något i munnen ett par dagar i veckan.  Vad har ni för tankar om hakamore?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: