fästingmedel?

2011-04-27 - 10:03:00
Jag håller på att klura på det här med fästingmedel till Chess, jag har hela tiden hört att scalibor halsbanden ska vara farliga för collieraser, men när jag pratade med veterinären i veckan sa han att det inte alls var någon skilldnad.
Jag har tidigare använt naturbaserad spray, den tar ju bort lite fästingar men inte allt.
Så nu är frågan ska jag våga pröva ett fästinghalsband? eller är risken för stor?
Har ni tips på några andra fästingmedel?


Eller finns det någon med erfarenhet av dessa halsband? fungerar bra vs dåligt?


Postat av: Mamma Åsa

Chivas brukar har ett sådant där bärnstenshalsband, det fungerar bra på honom. Glömde säga det när vi pratade fästinghalsband.

2011-04-30 - 11:48:57
Postat av: madelen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13354163.ab



Vår hund reagerade likadant..

2011-07-21 - 13:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: