Dressyr 7/4

2011-04-08 - 08:19:12
Direkt när jag kom hem igår, käkade en hamburgare och potatis mos:) Sedan gick jag ut i stalle och gjorde iordning hästen, lastade med hjälp av Rebell och drog till åkte ivåg för att rida dressyr.
Red fram i låg form i alla gångarter, han kändes mjuk och fin, framåt med ändå lugn och stadig. Duktig tycker jag eftersom att det blåste mycket och hästarna i hagarna sprang.
Sedan red jag igenom LB:1 två gånger, kändes bra:)
Vi fick pröva Johannas dressyrsadel, som är en Jessica Crown, den låg perfekt, helt annan känsla att rida i hoppsadeln=D rörde sig som bara den,och gick fram riktigt bra. Ni kan ju gissa vad som står överst på min önskelista nu?!
Sedan lastade vi honom själv tog max 10 min, först var det som att han inte fattade vad vi ville att han skulle göra, men helt plötsligt gick han bara rakt in och stannade där, massa godis och beröm, hoppas det sitter kvar till nästa gång. Det bästa med Zigge är att även om han inte går in direkt, kan vi hålla honom lugn och när han väl går in så är han riktigt lugn och säker i transporten.Framsteg=)
Postat av: AMaNDA

Jag har också en JC. Underbar ju :D

2011-04-14 - 10:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: