dagens ridpass

2011-03-30 - 20:14:16
Zigge skrittade först ut ca 30 min, sedan jobbade jag honom i paddocken ca 30 min. Red lite skänkelvikningar i skritt och trav, sedan gjorde jag mycket övergångar och tempoväxlingar i skritt och trav. Detta för att jag vill att han verkligen ska lyssna på mina hjälper och vara vaken.
Vi jobbade även med galoppfattningarna, de högra är börjar blir riktigt fina, han verkligen sätter sig och gör dem. De vänstra har vi lite svårare för, det måste vara något som jag gör men vet inte riktigt vad bara. För när vi får till det så blir nästa dessa fattningar bättre än de högra. Fick till ett par riktigt kanon på slutet idag:) Sedan travade jag av Zigge i låg form och skrittade ut en sväng till. Förövrig så gickhan väldigt avslappnat och stadigt i formen idag. Jag är nöjd med min pojke!


Zigge vilar i vårsolen förra året.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: